INTERNATIONAL BUSINESS PLAN

Brown, R., Gutterman, A., & Curry, J. E. (Ed.). (2003). A short course in international business plans: charting a strategy for success in global commerce. World Trade Press. https://ebookcentral.proquest.com/lib/biblioucv/detail.action?docID=3051627

Czinkota, M., & Ronkainen, I. (2019). Marketing internacional (G. Meza & S. M. E. Treviño Rosales, Trad.; 11a ed.). Cengage Learning. https://www.ebooks7-24.com:443/?il=9467 (Obra original publicada en 2009)

Daniels, J., Radebaugh, L., & Sullivan, D. (2010). Negocios internacionales: ambientes y operaciones (M. del P. Carril Villarreal, Trad.; 12a ed.). Pearson Educación. https://owncloud.ucv.edu.pe/index.php/s/hBrVUKZSximHx4g (Obra original publicada en 2009)

Daniels, J., Sullivan, D., & Radebaugh, L. (2018). Negocios internacionales: ambientes y operaciones (L. E. Pineda Ayala & E. M. Jasso Hernán d’Borneville, Trad.; 15a ed.). Pearson Educación. https://www.ebooks7-24.com:443/?il=7340 (Obra original publicada en 2018)

Katz, J., & Corbett, A. (Eds.). (2016). Models of start-up thinking and action: theoretical, empirical, and pedagogical approaches. Emerald Group Publishing Limited. https://research.ebsco.com/linkprocessor/plink?id=58d7910d-6bc7-30b7-90c0-67ba992739f3

Lerma Kirchner, A., & Márquez Castro, E. (2020). Comercio y marketing internacional (5a ed.). Cengage Learning. https://www.ebooks7-24.com:443/?il=10773

Marbaise, M. (2017). El modelo canvas: analice su modelo de negocio de forma eficaz (L. Soler Pinson, Trad.). Lemaitre Publishing. https://ebookcentral.proquest.com/lib/biblioucv/detail.action?docID=5335782

Miller, R. (1998). Selling to newly emerging markets. Praeger. https://research.ebsco.com/linkprocessor/plink?id=2c701194-6833-3fbe-9b8b-5e15410990e2

Osorio Tinoco, F., Hernández Espallardo, M., & Rodríguez Orejuela, A. (2020). Orientación al mercado y la ventana competitiva: perspectiva de análisis. Editorial Universidad del Valle. https://www.digitaliapublishing.com/a/83031

Rivera Camino, J. (2017). Marketing Internacional. Pearson Educación. https://www.ebooks7-24.com:443/?il=10377

Rozas Gutiérrez, S., Corredor Velandia, C., Silva Guerra, H., Castellanos Ramírez, A., González Ortiz, J., & Lombana Coy, J. (Ed.). (2011). Negocios internacionales: fundamentos y estrategias. Editorial Universidad del Norte. https://www.digitaliapublishing.com/a/13674

Vargas Belmonte, A. (2016). Marketing y plan de negocio de la microempresa. IC Editorial. https://www.digitaliapublishing.com/a/86672

Villanueva, J., & De Toro, J. M. (Coords.). (2017). Marketing estratégico. Ediciones Universidad de Navarra. https://www.digitaliapublishing.com/a/51343

Gabler, C., Panagopoulos, N., Vlachos, P., & Rapp, A. (2017). Case study developing an environmentally sustainable business plan: an international b2b case study. Corporate Social Responsibility & Environmental Management, 24(4), 261–272. https://research.ebsco.com/linkprocessor/plink?id=e2604024-7e88-3468-9c28-32cf85311bc2

Hernández-Cordero, S., Lozada‐Tequeanes, A. L., Shamah‐Levy, T., Lutter, C., González de Cosío, T., Saturno‐Hernández, P., Rivera Dommarco, J., & Grummer‐Strawn, L. (2019). Violations of the International Code of Marketing of Breast‐milk Substitutes in Mexico. Maternal & Child Nutrition, 15(1), 1-10. https://research.ebsco.com/linkprocessor/plink?id=059675a1-fe89-36f9-bf94-a588fd8250f2

Monferrer Tirado, D., & Estrada Guillén, M. (2016). El resultado internacional de las nuevas empresas. Una visión relacional asociada a la orientación al mercado de la red. Cuadernos De Gestión, 16(2), 93-117. https://www.proquest.com/scholarly-journals/el-resultado-internacional-de-las-nuevas-empresas/docview/1806413869/se-2?accountid=37408

Ruzo, E., Losada, F., Navarro, A., & Díez, J. (2011). Resources and international marketing strategy in export firms. Management Research Review, 34(5), 496-518. https://www.proquest.com/scholarly-journals/resources-international-marketing-strategy-export/docview/864105576/se-2?accountid=37408

Sheth, J. (2020). Borderless media: rethinking international marketing. Journal of International Marketing, 28(1), 3–12. https://research.ebsco.com/linkprocessor/plink?id=f3f72717-d8c5-3dec-964d-053f8b272906

Wang, F. (2020). Digital marketing capabilities in international firms: a relational perspective. International Marketing Review, 37(3), 559-577. https://www.proquest.com/scholarly-journals/digital-marketing-capabilities-international/docview/2499024032/se-2?accountid=37408

Huaman Cadenas, K. F. (2022). Marketing internacional y exportación de café peruano a Europa distrito de Villa Rica, Pasco, 2021 [Tesis de Pregrado, Universidad César Vallejo]. Repositorio Institucional UCV. https://hdl.handle.net/20.500.12692/115472

Descargar en PDF