PRODUCCIÓN PUBLICITARIA

Curto Gordo, V., Rey, J., & Sabaté López, J. (2008). Redacción publicitaria. Universitat Oberta de Catalunya.
https://www.digitaliapublishing.com/a/20525

Farran Teixidó, E. (2016). ¿Cómo desarrollar ideas publicitarias creativas? Universitat Oberta de Catalunya.
https://www.digitaliapublishing.com/a/47043

Jarboe, G. (2011). Youtube and video marketing: an hour a day (2a ed.). John Wiley & Sons, Incorporated.
https://ebookcentral.proquest.com/lib/biblioucv/reader.action?docID=819109&ppg=1

Lawrence, R. S. (2013). Freud on Madison Avenue: motivation research and subliminal advertising in America. University of Pennsylvania Press.
https://ebookcentral.proquest.com/lib/biblioucv/reader.action?docID=3441990&ppg=6

Li, C. (2014). Effective advertising strategies for your business. Business Expert Press.
https://ebookcentral.proquest.com/lib/biblioucv/reader.action?docID=1744750&ppg=1

Mackay, A. R. (2004). Practice of advertising (5a ed.). Taylor & Francis Group.
https://ebookcentral.proquest.com/lib/biblioucv/reader.action?docID=288922&ppg=5

Srinivas, C. S. (2015). 'ad'apting to markets: repackaging commercials in Indian languages. SAGE Publications India.
https://ebookcentral.proquest.com/lib/biblioucv/reader.action?docID=2120683&ppg=1

Tellis, G. J. (2003). Effective advertising: understanding when, how, and why advertising works. SAGE Publications, Incorporated.
https://ebookcentral.proquest.com/lib/biblioucv/reader.action?docID=996546&ppg=2

Beard, F., Petrotta, B., & Dischner, L. (2021). A history of content marketing. Journal of Historical Research in Marketing, 13(2), 139-158. https://www.proquest.com/scholarly-journals/history-content-marketing/docview/2569980474/se-2?accountid=37408

Carrillo-Durán, M. V., & Rodríguez-Silgado, A. (2018). El ecosistema programático. La nueva publicidad digital que conecta datos con personas. El profesional de la información, 27(1), 195-201. https://link.gale.com/apps/doc/A531467343/IFME?u=univcv&sid=bookmark-IFME&xid=5778c586

Chandrasekaran, D., Srinivasan, R., & Sihi, D. (2018). Effects of offline ad content on online brand search: insights from super bowl advertising. Journal of the Academy of Marketing Science, 46(3), 403-430. https://link.gale.com/apps/doc/A545668783/AONE?u=univcv&sid=bookmark-AONE&xid=4da8b0da

De Miguel Zamora, M. (2022). La narración como herramienta didáctica de creación publicitaria. Doxa Comunicación, 34, 201-220. https://research.ebsco.com/linkprocessor/plink?id=675bdba4-85f3-3e60-be47-3d824626c29a

García López, J. (2017). Publicidad, necesidades y decrecimiento. Hacia una comunicación publicitaria menos comercial. Chasqui, 134, 127-142. https://research.ebsco.com/linkprocessor/plink?id=cc3e5c11-4574-38fd-a1f4-9fcf2af951b9

Grow, A., Perrotta, D., Del Fava, E., Cimentada, J., Rampazzo, F., Gil, C. S., Zagheni, E., Flores, R. D., Ventura, I., & Weber, I. (2022). Is Facebook’s advertising data accurate enough for use in social science research? Insights from a cross‐national online survey. Journal of the Royal Statistical Society: Series A (Statistics in Society), 185, S343–S363. https://research.ebsco.com/linkprocessor/plink?id=08e86101-ecdf-349e-ba14-3ee5553856d3

Pérez-Alaejos, M. de la P. M., Pedrero-Esteban, L. M., & Leoz-Aizpuru, A. (2018). La oferta nativa de podcast en La radio comercial española: contenidos, géneros y tendencias. Fonseca: Journal of Communication, 17, 91-106. https://research.ebsco.com/linkprocessor/plink?id=c5717f2d-bcbe-31ad-85b1-3f450e150f9e

Roger-Monzó, V., & Castelló-Sirvent, F. (2019). Dirección de arte y producción publicitaria: analizar, conectar, experimentar y crear. Revista de comunicación, 147, 65-86. https://research.ebsco.com/linkprocessor/plink?id=9c0d9b8f-b50f-3276-a3b2-ae0d648f0e92

Romero-Calmache, M., & Fanjul-Peyró, C. (2009). La publicidad en la era digital: el microsite como factor estratégico de las campañas publicitarias on-line. Comunicar, 34(17), 125-134. https://link.gale.com/apps/doc/A222559904/PPCM?u=univcv&sid=bookmark-PPCM&xid=e1ae43a7

Sebastián-Morillas, A., Martín-Soladana, I., & Clemente-Mediavilla, J. (2020). Importancia de los insights en el proceso estratégico y creativo de las campañas publicitarias. Estudios sobre el mensaje periodístico, 26(1), 339-348. https://research.ebsco.com/linkprocessor/plink?id=9e56e373-cf62-35d8-b34f-16453eb41e83

Visiers Elizaincin, A., & Clemente Mediavilla, J. (2019). El papel del consultor en las producciones audiovisuales publicitarias en España durante el periodo de crisis económica (2008-2016). Área Abierta, 19(2), 127-143. https://www.proquest.com/scholarly-journals/el-papel-del-consultor-en-las-producciones/docview/2274460714/se-2?accountid=37408

Mori Shols, A. J., & Velasquez Tello, A. L. (2021). Evaluación de la estrategia publicitaria de la campaña Dfrutamadre en jóvenes de 20 a 25 años. Breña. 2021 [Tesis de Pregrado, Universidad César Vallejo]. Repositorio Institucional UCV. https://hdl.handle.net/20.500.12692/114477

Descargar en PDF