Barragán Gómez, R. A., Gómez Arcila, N. M., Cediel Gómez, Y. K., Velásquez Upegui, E. P., Gómez Toro, D., Mejía Corrales, A. M., Ramírez Mora, Ó. F., Valencia Patiño, L. A., & Cisneros Estupiñan, M. (2019). Desde la Interdisciplinariedad a la Gramática. Ediciones de la U. http://www.ebooks7-24.com/?il=10053
De Saussure, F., García Negroni, M. M., & Ramírez Gelbes, S. (2020). Curso de lingüística general: antología anotada. Akal. https://www.digitaliapublishing.com/a/70761
Frisancho, S., Zavala, V., Ruiz Bravo, P., & Moreno, M. T. (Eds). (2011). Aprendizaje, cultura y desarrollo: una aproximación interdisciplinaria. Pontificia Universidad Católica de Perú. https://www.digitaliapublishing.com/a/51218
Hernández, E., & Butragueño, P. M. (Eds.). (2015). Variación y diversidad lingüística: hacía una teoría convergente. El Colegio de México. https://www.digitaliapublishing.com/a/105741
Little, D. (2016). The Common European Framework of Reference for Languages, the European Language Portfolio, and language teaching/learning at university: An argument and some proposals. https://www.proquest.com/scholarly-journals/common-european-framework-reference-languages/docview/1860815419/se-2?accountid=37408
Iliescu Gheorghiu, C. (2001). Introducción a la interpretación. La modalidad consecutiva. Publicaciones de la Universidad de Alicante. https://www.digitaliapublishing.com/a/700
López Samaniego, A. (2014). Las etiquetas discursivas: cohesión anafórica y categorización de entidades del discurso. Ediciones Universidad de Navarra. https://www.digitaliapublishing.com/a/51674
Moya Barreto, J. (2020). Hablar en público en la universidad: un manual para desenvolverse ante una audiencia. Editorial Pontificia Universidad Javeriana. https://www.digitaliapublishing.com/a/80643
Pöchhacker, F., & Liu, M. (Eds.). (2014). Aptitude for interpreting. John Benjamins Publishing Company. https://ebookcentral.proquest.com/lib/biblioucv/detail.action?docID=1810437
Padilla García, X. A. (2005). Pragmática del orden de palabras. Publicaciones de la Universidad de Alicante. https://www.digitaliapublishing.com/a/768
Pons Bordería, S. (2021). Pragmática aplicada al español: de la proposición al contexto. Publicaciones de la Universidad de Valencia. https://www.digitaliapublishing.com/a/78415
Reynoso, C. (2014). Lenguaje y pensamiento: tácticas y estrategias del relativismo lingüístico. Editorial Sb. https://www.digitaliapublishing.com/a/129336
Salaets, H., & Brône, G. (Eds.). (2020). Linking up with video: perspectives on interpreting practice and research. John Benjamins Publishing Company. https://ebookcentral.proquest.com/lib/biblioucv/detail.action?docID=6005296
Sánchez García, F. J. (2010). Pragmática de los titulares políticos: las estrategias implícitas de persuasión ideológica. Visor Libros. https://www.digitaliapublishing.com/a/27763
AlHabbash, M., Alsheikh, N., Liu, X., AlMohammedi, N., AlOthali, S., & Ismail, S. A. (2021). A UAE standardized test and IELTS vis-À-vis international English standards. International Journal of Instruction, 14(4), 373-390. https://research.ebsco.com/linkprocessor/plink?id=ea0a53ff-8bd7-31bd-b887-720afa44da0d
Fernandez-Malpartida, W. M. (2021). Language learning strategies, English proficiency and online English instruction perception during covid-19 in Peru. International Journal of Instruction, 14(4), 155-172. https://research.ebsco.com/linkprocessor/plink?id=2509234e-61f3-3795-a625-c3cb71e3964b
Gamze Sarıyıldız Canlı, & İsmail Fırat Altay. (2024). Training Needs of In-Service EFL Teachers in Language Testing and Assessment. Pegem Egitim Ve Ogretim Dergisi = Pegem Journal of Education and Instruction, 14(1), 69-79. https://www.proquest.com/scholarly-journals/training-needs-service-efl-teachers-language/docview/2875353286/se-2?accountid=37408
Ivanova, R., & Ivanov, A. (2021). Online reading skills as an object of testing in international English exams (IELTS, TOEFL, CAE). International Journal of Instruction, 14(4), 713-732. https://research.ebsco.com/linkprocessor/plink?id=09f1c8d7-b740-3e7c-907a-cfe41cb1ff35
Shin, J. Y., Dixon, L. Q., & Choi, Y. (2020). An updated review on use of L1 in foreign language classrooms. Journal of Multilingual and Multicultural Development, 41(5), 406-419. https://www.tandfonline.com/doi/epdf/10.1080/01434632.2019.1684928?needAccess=true
Wang, W. (2017). Using rubrics in student self-assessment: student perceptions in the English as a foreign language writing context. Assessment & Evaluation in Higher Education, 42(8), 1280-1292. https://research.ebsco.com/linkprocessor/plink?id=80c1b667-64ba-3744-a512-c46dcad97a3f