EVALUACIÓN DE COMPETENCIAS LINGÜÍSTICAS

Barragán Gómez, R. A., Gómez Arcila, N. M., Cediel Gómez, Y. K., Velásquez Upegui, E. P., Gómez Toro, D., Mejía Corrales, A. M., Ramírez Mora, Ó. F., Valencia Patiño, L. A., & Cisneros Estupiñan, M. (2019). Desde la Interdisciplinariedad a la Gramática. Ediciones de la U. http://www.ebooks7-24.com/?il=10053

De Saussure, F., García Negroni, M. M., & Ramírez Gelbes, S. (2020). Curso de lingüística general: antología anotada. Akal. https://www.digitaliapublishing.com/a/70761

Frisancho, S., Zavala, V., Ruiz Bravo, P., & Moreno, M. T. (Eds). (2011). Aprendizaje, cultura y desarrollo: una aproximación interdisciplinaria. Pontificia Universidad Católica de Perú. https://www.digitaliapublishing.com/a/51218

Hernández, E., & Butragueño, P. M. (Eds.). (2015). Variación y diversidad lingüística: hacía una teoría convergente. El Colegio de México. https://www.digitaliapublishing.com/a/105741

Little, D. (2016). The Common European Framework of Reference for Languages, the European Language Portfolio, and language teaching/learning at university: An argument and some proposals. https://www.proquest.com/scholarly-journals/common-european-framework-reference-languages/docview/1860815419/se-2?accountid=37408

Iliescu Gheorghiu, C. (2001). Introducción a la interpretación. La modalidad consecutiva. Publicaciones de la Universidad de Alicante. https://www.digitaliapublishing.com/a/700

López Samaniego, A. (2014). Las etiquetas discursivas: cohesión anafórica y categorización de entidades del discurso. Ediciones Universidad de Navarra. https://www.digitaliapublishing.com/a/51674

Moya Barreto, J. (2020). Hablar en público en la universidad: un manual para desenvolverse ante una audiencia. Editorial Pontificia Universidad Javeriana. https://www.digitaliapublishing.com/a/80643

Pöchhacker, F., & Liu, M. (Eds.). (2014). Aptitude for interpreting. John Benjamins Publishing Company. https://ebookcentral.proquest.com/lib/biblioucv/detail.action?docID=1810437

Padilla García, X. A. (2005). Pragmática del orden de palabras. Publicaciones de la Universidad de Alicante. https://www.digitaliapublishing.com/a/768

Pons Bordería, S. (2021). Pragmática aplicada al español: de la proposición al contexto. Publicaciones de la Universidad de Valencia. https://www.digitaliapublishing.com/a/78415

Reynoso, C. (2014). Lenguaje y pensamiento: tácticas y estrategias del relativismo lingüístico. Editorial Sb. https://www.digitaliapublishing.com/a/129336

Salaets, H., & Brône, G. (Eds.). (2020). Linking up with video: perspectives on interpreting practice and research. John Benjamins Publishing Company. https://ebookcentral.proquest.com/lib/biblioucv/detail.action?docID=6005296

Sánchez García, F. J. (2010). Pragmática de los titulares políticos: las estrategias implícitas de persuasión ideológica. Visor Libros. https://www.digitaliapublishing.com/a/27763

AlHabbash, M., Alsheikh, N., Liu, X., AlMohammedi, N., AlOthali, S., & Ismail, S. A. (2021). A UAE standardized test and IELTS vis-À-vis international English standards. International Journal of Instruction, 14(4), 373-390. https://research.ebsco.com/linkprocessor/plink?id=ea0a53ff-8bd7-31bd-b887-720afa44da0d

Fernandez-Malpartida, W. M. (2021). Language learning strategies, English proficiency and online English instruction perception during covid-19 in Peru. International Journal of Instruction, 14(4), 155-172. https://research.ebsco.com/linkprocessor/plink?id=2509234e-61f3-3795-a625-c3cb71e3964b

Gamze Sarıyıldız Canlı, & İsmail Fırat Altay. (2024). Training Needs of In-Service EFL Teachers in Language Testing and Assessment. Pegem Egitim Ve Ogretim Dergisi = Pegem Journal of Education and Instruction, 14(1), 69-79. https://www.proquest.com/scholarly-journals/training-needs-service-efl-teachers-language/docview/2875353286/se-2?accountid=37408

Ivanova, R., & Ivanov, A. (2021). Online reading skills as an object of testing in international English exams (IELTS, TOEFL, CAE). International Journal of Instruction, 14(4), 713-732. https://research.ebsco.com/linkprocessor/plink?id=09f1c8d7-b740-3e7c-907a-cfe41cb1ff35

Shin, J. Y., Dixon, L. Q., & Choi, Y. (2020). An updated review on use of L1 in foreign language classrooms. Journal of Multilingual and Multicultural Development, 41(5), 406-419. https://www.tandfonline.com/doi/epdf/10.1080/01434632.2019.1684928?needAccess=true

Wang, W. (2017). Using rubrics in student self-assessment: student perceptions in the English as a foreign language writing context. Assessment & Evaluation in Higher Education, 42(8), 1280-1292. https://research.ebsco.com/linkprocessor/plink?id=80c1b667-64ba-3744-a512-c46dcad97a3f

Descargar en PDF