Batchelor, R. E., & Chebli-Saadi, M. (2011). A reference grammar of french. Cambridge University Press. https://search.ebscohost.com/login.aspx?direct=true&db=e000xww&AN=399363&lang=es&site=ehost-live
Blanco, X., Gavrillidou, Z., & Buvet, P. (2001). Determination et formalisation. John Benjamins Publishing Company. https://research.ebsco.com/linkprocessor/plink?id=1be3fd01-fa4d-3f7b-b924-cc8936e75a43
Bouveret, M., & Legallois, D. (Eds.). (2012). Constructions in french (Vol. 13). John Benjamins Publishing Company. https://ebookcentral.proquest.com/lib/biblioucv/detail.action?docID=1083814
Cánovas, M., González Davies, M., & Keim, L. (2009). Acortar distancias: las TIC en la clase de traducción y de lenguas extranjeras. Octaedro. https://www.digitaliapublishing.com/a/9984
Gómez Lopez, N., & Fernández J. M. (2020). Las Metodologías Didácticas Innovadoras Como Estrategia para Afrontar Los Desafíos Educativos Del Siglo XXI. Editorial Dykinson, S.L. https://www.digitaliapublishing.com/a/76468
Little, D. (2016). The Common European Framework of Reference for Languages, the European Language Portfolio, and language teaching/learning at university: An argument and some proposals. https://www.proquest.com/scholarly-journals/common-european-framework-reference-languages/docview/1860815419/se-2?accountid=37408
Mateo Martínez, J. (1999). La enseñanza universitaria de las lenguas extranjeras. Publicaciones de la Universidad de Alicante. https://www.digitaliapublishing.com/a/631
Pastor Cesteros, S. (2004). Aprendizaje de segundas lenguas: Lingüística aplicada a la enseñanza de idiomas. Publicaciones de la Universidad de Alicante. https://www.digitaliapublishing.com/a/557
Torres-Zúñiga, L. & Schmidt, Th. (2017). New Methodological Approaches to Foreign Language Teaching. Cambridge Scholars Publisher. https://ebookcentral.proquest.com/lib/biblioucv/detail.action?docID=4884313
Abdullah, R., & Fang, M. (2024). EFL Teachers’ Use of ICT and learner-centered teaching strategies to improve english listening instruction - a bibliometric analysis. Educational Administration: Theory & Practice, 30(1), 1–19. https://search.ebscohost.com/login.aspx?direct=true&db=eue&AN=174538731&lang=es&site=ehost-live
Carhuachin Herrera, A. M. (2021). Impacto del covid-19 en la salud mental. UCV-Scientia, 13(2), 61–69. http://revistas.ucv.edu.pe/index.php/ucv-scientia/article/view/2029
Dafaallah, A. S., & Hamad, M. M. (2024). The pros and cons of teaching english language speaking skills online from the points of view of EFL teachers at king khalid university’s tehama campus. Journal of Language Teaching & Research, 15(1), 291–300. https://search.ebscohost.com/login.aspx?direct=true&db=eue&AN=174553531&lang=es&site=ehost-live
Marulanda Ángel, N. L., & Martínez García, J. M. (2017). Improving english language learners’ academic writing: a multi-strategy approach to a multi-dimensional challenge. GIST Education and Learning Research Journal, 14, 49–67. https://search.ebscohost.com/login.aspx?direct=true&db=eric&AN=EJ1146679&lang=es&site=ehost-live
Rey Pabón, A. S., Fuentes Hernandez, S. S., Vargas Pita, K. L., & Uribe Enciso, O. L. (2019). Problematic phonemes for spanishspeakers’ learners of english. GIST: Education & Learning Research Journal, 19, 215–238. https://research.ebsco.com/linkprocessor/plink?id=458af7e7-7e6b-31e7-8b67-428b6b06e64b
Silva Nieves, D., Fuster Guillén, D., Norabuena Figueroa, R. P., Ramírez Asís, E. H., & Aguirre Jiménez, A. B. (2020). Efectos del aprendizaje basado en problemas en la competencia instrumental traductora. Apuntes Universitarios, 10(3), 16–36. https://www.proquest.com/scholarly-journals/efectos-del-aprendizaje-basado-en-problemas-la/docview/2462308713/se-2?accountid=37408
Stone, G. (2020). Best of the World. National Geographic Traveler, 36(06), 1-144. https://link.gale.com/apps/doc/MKQCXW135547787/NGMA?u=univcv&sid=bookmark-NGMA&xid=c70ee960
Vilca Aguilar, L. M., Gonzales Castañeda, A. C., Sag, E. E., Medina Lescano, M. Ángel, Carrillo Verástegui, O. L., & Castillo León, H. (2018). Las inteligencias múltiples y el rendimiento académico de los estudiantes de la escuela de idiomas de la UCV-Trujillo 2016. UCV-Scientia, 10(2), 124–131. http://revistas.ucv.edu.pe/index.php/ucv-scientia/article/view/1239
Del Pezo Gonzales, G. C. (2019). Estrategias metodológicas con uso de TIC para la enseñanza de inglés en una Unidad Educativa de La Libertad, Ecuador - 2019 [Tesis de Maestría en Administración de la Educación, Universidad César Vallejo]. https://hdl.handle.net/20.500.12692/51457
Hernandez Cherres, E. (2014). El B-learning como estrategia metodológica para mejorar el proceso de enseñanza-aprendizaje de los estudiantes de inglés de la modalidad semipresencial del departamento especializado de idiomas de la Universidad Técnica de Ambato [Tesis de Doctorado, Universidad Complutense de Madrid]. Docta Complutense. https://hdl.handle.net/20.500.14352/25880
MINEDU. (2019). Currículo Nacional Actualizado [Página Web] https://hdl.handle.net/20.500.12692/51457