Bright, R. (2021). Sometimes reading is hard: using decoding, vocabulary, and comprehension strategies to inspire fluent, passionate, lifelong readers. Pembroke Publishers, Limited. https://ebookcentral.proquest.com/lib/biblioucv/reader.action?docID=6823802&ppg=62
Blok, S., Brinks, L., & Frendo, E. (2020). The 6 principles for exemplary teaching of english learners: academic and other specific purposes. TESOL Press. https://ebookcentral.proquest.com/lib/biblioucv/detail.action?docID=6447721
Brownlie, F., Feniak, C., & Schnellert, L. (2016). Student diversity: teaching strategies to meet the learning needs of all students in k-10 classrooms. Pembroke Publishers, Limited. https://ebookcentral.proquest.com/lib/biblioucv/reader.action?docID=4871520&ppg=10
Campo Delgado, J. M. (2012). La web 2.0 como recurso para la enseñanza del francés como lengua extranjera. Ministerio de Educación, Cultura y Deporte de España. https://www.digitaliapublishing.com/a/17618
Cardozo Montilla, D., & Sánchez Buitrago, J. (2023). El inglés como lengua extranjera en el distrito de Santa Marta. Ediciones Unimagdalena. https://www.digitaliapublishing.com/a/127799
Crawford, W. J. (2020). Teaching grammar, revised edition. TESOL Press. https://ebookcentral.proquest.com/lib/biblioucv/reader.action?docID=6513272&ppg=27
Diller, D. (2020). Simply stations: listening and speaking, grades k-4. Corwin. https://ebookcentral.proquest.com/lib/biblioucv/reader.action?docID=6261437&ppg=27
Domínguez García, N., Fernández Juncal, C., & García Alonso, J. (2016). Innovación y desarrollo en español como lengua extranjera. Ediciones Universidad de Salamanca. https://www.digitaliapublishing.com/a/47568
Douglas, E., Girimonti, S., & Samuel, J. (2019). IB1 And now you're speaking. Editorial Tebar Flores. https://www.digitaliapublishing.com/a/63083
Gelderen, E. V. (2014). A history of the english language: revised edition. John Benjamins Publishing Company. https://search.ebscohost.com/login.aspx?direct=true&db=e000xww&AN=722808&lang=es&site=ehost-live
Hinton, M., & Marczak, M. (2015). Contemporary English Language Teaching and Research. Cambridge Scholars Publishing. https://research.ebsco.com/linkprocessor/plink?id=57fc00c3-bb31-34bc-8c76-15c5d48d6216
Martín Leralta, S. (2009). Competencia estratégica para la comprensión auditiva en español como lengua extranjera. Ministerio de Educación, Cultura y Deporte de España. https://www.digitaliapublishing.com/a/19304
Munday, J. (2022). Introducción a la traductología: Teorías y aplicaciones. Universidad Peruana de Ciencias Aplicadas (UPC). https://www.digitaliapublishing.com/a/124773
Pons Bordería, S. (2021). Pragmática aplicada al español: de la proposición al contexto. Publicaciones de la Universidad de Valencia. https://www.digitaliapublishing.com/a/78415
Reynoso, C. (2014). Lenguaje y pensamiento: tácticas y estrategias del relativismo lingüístico. Editorial Sb. https://www.digitaliapublishing.com/a/129336
Sánchez García, F. J. (2010). Pragmática de los titulares políticos: las estrategias implícitas de persuasión ideológica. Visor Libros. https://www.digitaliapublishing.com/a/27763
Santamaría Pérez, M. (2006). La enseñanza del léxico en español como lengua extranjera. Publicaciones de la Universidad de Alicante. https://www.digitaliapublishing.com/a/630
Street, B. (2017). Encyclopedia of Language and Education: Literacies and Language Education. Springer Science+Business Media. https://ebookcentral.proquest.com/lib/biblioucv/detail.action?docID=3566556
Little, D. (2016). The Common European Framework of Reference for Languages, the European Language Portfolio, and language teaching/learning at university: An argument and some proposals. https://www.proquest.com/scholarly-journals/common-european-framework-reference-languages/docview/1860815419/se-2?accountid=37408
Silva Nieves, D., Fuster Guillén, D., Norabuena Figueroa, R. P., Ramírez Asís, E. H., & Aguirre Jiménez, A. B. (2020). Efectos del aprendizaje basado en problemas en la competencia instrumental traductora. Apuntes Universitarios, 10(3), 16–36. https://www.proquest.com/scholarly-journals/efectos-del-aprendizaje-basado-en-problemas-la/docview/2462308713/se-2?accountid=37408
Tekir, S., & Akar, H. (2019). The Current State of Instructional Materials Education: Aligning Policy, Standards, and Teacher Education Curriculum. Educational Sciences: Theory & Practice, 19(1), 22-40. https://www.proquest.com/scholarly-journals/current-state-instructional-materials-education/docview/2197773666/se-2?accountid=37408
Bueno Caguas, C. (2019). Implementación de estrategias didácticas para el desarrollo de la habilidad de comunicación oral en el aprendizaje de inglés de los estudiantes de bachillerato internacional de la Unidad Educativa Dolores Sucre, 2018 [Tesis de Maestría, Universidad César Vallejo]. Repositorio Institucional UCV. https://hdl.handle.net/20.500.12692/42428
Pachero Romero, M. E. (2021). Método CLIL y comprensión de textos en inglés en estudiantes de tercero de secundaria del colegio Julio C. Tello - Hualmay, 2021 [Tesis de Maestría en Didáctica en Idiomas Extranjeros, Universidad César Vallejo]. Repositorio Institucional UCV. https://hdl.handle.net/20.500.12692/78277
MINEDU. (2019). Currículo Nacional Actualizado [Página Web]. http://www.minedu.gob.pe/curriculo/